Förlagets beskrivning
Varumärken i offentlig tjänst är den första svenska boken om hur man rent praktiskt arbetar med varumärkesutveckling i politiskt styrda organisationer. I boken presenteras modeller, verktyg och åtgärdsförslag som kan bidra till att utveckla starka varumärken för myndigheter, kommuner, landsting och regioner. Den sprider därmed ljus över ett område där det länge har saknats dokumenterad erfarenhet och relevant kunskap att bygga på.
Läs mer
Boken är specialskriven för alla inom politiskt styrda organisationer som söker en inspirerande och praktiskt användbar vägledning i det vardagliga varumärkesarbetet. Boken bygger på en gedigen teoretisk grund men är med sitt konkreta förhållningssätt och många fallbeskrivningar en handbok i ordets bästa
bemärkelse.
Varumärken i offentlig tjänst visar hur man genom ett systematiskt arbete med varumärken kan styra verksamheten, med snabbare utvecklingstakt och högre effektivitet som resultat. Boken presenterar också hur man genom en noggrant utmejslad varumärkesstrategi, professionell kommunikation och en välriggad kommunikationsorganisation kan öka stoltheten internt och attraktionskraften externt.
Om författarna
Ulf Dahlqvist är partner och varumärkesrådgivare på PR- och kommunikationsbyrån Gullers Grupp och arbetar med uppdrag inom både privat och offentlig sektor. Frans Melin är ekonomie doktor i varumärkesstrategi och en av de ansvariga för forskning och utbildning inom Strategic Brand Management vid Ekonomihögskolan på Lunds universitet
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Varumärken i offentlig tjänst
Bokrecensioner » Varumärken i offentlig tjänst
|
|
|
|
|
|
|