Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Varumärkesstrategi : om konsten att utveckla starka varumärken   

Varumärkesstrategi : om konsten att utveckla starka varumärken


Frans Melin

Inbunden. Liber AB 1999-12.
ISBN 9789147060153
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Starka varumärken är ofta ett företags värdefullaste tillgång. Att utveckla starka varumärken kan därför betraktas som en värdeskapande process. En grundläggande förutsättning för att denna process ska bli framgångsrik är att den föregås av noggrann analys.

I Varumärkesstrategi ger Frans Melin en handfast vägledning i konsten att utveckla starka varumärken. Med utgångspunkt i sin breda teoretiska och praktiska erfarenhet presenterar författaren ett stort antal innovativa begrepp och modeller, vilka fungerar som kraftfulla analysinstrument i samband med den varumärkesuppbyggande processen.

Hur dessa instrument kan användas illustreras med hjälp av tre djupa fallstudier – Nicorette, Arla och Findus. Utöver dessa är boken rikt illustrerad med exempel på framgångsrik varumärkesuppbyggnad inom en lång rad olika branscher.

Varumärkesstrategi har blivit ett standardverk för alla som arbetar professionellt med varumärken och inom högskoleutbildning. Varumärkesstrategi är en bok som är både inspirerande och utmanande. En bok som är som ett välkänt varumärke. Mycket värdefull i rätt händer.

Varumärkesstrategi har tilldelats ett heders omnämnande som Årets Marknadsföringsbok år 2000 med motiveringen: "Författaren ger på ett utmärkt sett praktisk vägledning för den varumärkesuppbyggande processen".



Fler böcker av Frans Melin

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Varumärkesstrategi



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Varumärkesstrategi : om konsten att utveckla starka varumärken Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Varumärkesstrategi : om konsten att utveckla starka varumärken Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Varumärkesstrategi : om konsten att utveckla starka varumärken
Varumärkesstrategi : om konsten att utveckla starka varumärken
Varumärkesstrategi : om konsten att utveckla starka varumärken
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner