Förlagets beskrivning
Beteendeproblem i skolan kan uppstånär relationen mellan lärare och elev inte fungerar. Problemen kan också bero på t ex bristfällig socialisation, otillräcklig vägledning, sen utveckling eller ett konfliktfyllt förhållande mellan eleverna.
I boken redovisas hur läraren med hjälp av specialpedagogiskt och psykologiskt förankrade arbetsmetoder kan förebygga problem och stödja beteendestörda elever. Författaren utgår från lärarens arbete i klassrummet och presenterar olika teoretiska synsätt och undervisningsstrategier som kan bidra till att öka lärarens kompetens.
Boken är avsedd dels för lärarutbildningarna, dels för lärare som redan arbetar i skolan.
Fler böcker av Terje Ogden
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Specialpedagogik
Bokrecensioner » Specialpedagogik
|
|
|
|
|
|
|