Förlagets beskrivning
Svensk förskola präglas idag av ett interkulturellt samspel mellan barn, personal och föräldrar. Alltmer betonas nödvändigheten att arbeta utifrån ett interkulturellt förhållningssätt. Men vad är ett interkulturellt förhållningssätt? Vilka följder får detta för verksamheten? Detta diskuteras i boken Interkulturellt arbete i förskolan. Med avstamp i förskolans uppdrag diskuterar författarna hörnstenarna i ett interkulturellt förhållningssätt utifrån händelser i förskolans vardag och med stöd i forskning. Boken Interkulturellt arbete i förskolan ger verktyg för att reflektera över och arbeta med den mångfald som kännetecknar dagens förskola. Jonas Stier är professor i interkulturella studier vid Högskolan Dalarna och har lång erfarenhet av utbildningar för chefer och medarbetare inom områdena interkulturalitet, mångfald och ledarskap. Bim Riddersporre är universitetslektor i psykologi med utbildningsvetenskaplig inriktning, leg. psykolog, leg. logoped, och arbetar vid institutionen för Skolutveckling och ledarskap (SOL) vid Malmö universitet
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Interkulturellt arbete i förskolan
Bokrecensioner » Interkulturellt arbete i förskolan : Med läroplanen som grund
|
|
![Interkulturellt arbete i förskolan : Med läroplanen som grund](/images/background.gif) |
![Interkulturellt arbete i förskolan : Med läroplanen som grund](/images/background.gif) |
|
|
|