Aloha de-stress

Aloha de-stress

Susanna Nordlund

Häftad. Bokförlaget K&R 2015-01-08.
ISBN 9789185903429

Inledning Vad är du villig att ge upp för att få något bättre? Väldigt ofta i livet vill vi få till en förändring eller förbättring, men sällan är vi redo att "ge upp" det vi har. Många gånger handlar det om att dra upp huvudet ur sanden och titta på vårt eget och andras beteenden. Begreppet "stress" är så vanligt idag och en del av människors vardag - trots att det egentligen inte alls behöver vara det. Vår stress i västerlandet kommer främst från osunt tänkande, kännande och handlande - inte för att vårt samhälle hotas av att bombas, det härjar inga dödliga virus som slår ut städer och naturkatastrofer förekommer sällan. Ändå är så många av oss så "stressade" att vi är tvungna att vara sjukskrivana och/eller äta mediciner av olika slag. "Stress" är egentligen ett flyktbeteende som tillåter oss att smita undan känslor eller omständigheter vi inte vågar möta. Det är så mycket enklare att skylla på att vi är så "stressade" istället för att kommunicera om vad som egentligen pågår. Att egentligen känna det vi känner. Om vi verkligen tittar på ordet "stress" så är det ganska abstrakt och betyder inte så mycket. Det visar egentligen att vi flyr från allt möjligt, inte sätter gränser och inte tar hand om oss själva. Kanske har vi en massa behov av bekräftelse på att visa att vi är efterfrågade. I den här boken kommer du att bli medveten vad din stress handlar om samt få vägledning till acceptans runt din livssituation. Därefter kan du fatta medvetna beslut. Genom bokens tolv kapitel får du en inblick i hawaiianernas sätt att hantera livet och praktiska verktyg hur du kan tillämpa det i din västerländska vardag. Människans naturliga tillstånd är livsglädje och välmående. Våra liv är för det mesta ett naturligt resultat av våra egna val. Förslagsvis kan du arbeta med ett kapitel i veckan under tolv veckor. Du kom 5 mer att ge upp mycket av ditt tidigare sätt att tänka, känna och handla - som gett dig någon form av falsk trygghet. Var modig - gå ut på okänt territorium. Vad är du villig att ge upp för att få något bättre... Kanske just din "stress"! Önskar dig en härlig resa in the Spirit of Aloha! Susanna

Fler böcker av Susanna Nordlund

Aloha de-stress

Aloha de-stress Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.