Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Professionellt bemötande : att möta kunder i offentlig verksamhet   

Professionellt bemötande : att möta kunder i offentlig verksamhet


Katarina Weiner Thordarson

Pocket. SKL Kommentu 2009-05.
ISBN 9789173452120
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Offentligt anställda får sällan uppskattning eller utmärkelser för sina insatser, i stället tas det för givet att de ska ge utan att få något tillbaka. Deras kunder/klienter/besökare är väl medvetna om sina rättigheter, och accepterar inte inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda hamnar i svåra situationer, vilket påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden.

Den här boken vill förmedla metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.

Till denna bok hör ett spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete. Spelet ges ut under 2009



Fler böcker av Katarina Weiner Thordarson

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Professionellt bemötande



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Professionellt bemötande : att möta kunder i offentlig verksamhet Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Professionellt bemötande : att möta kunder i offentlig verksamhet Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Professionellt bemötande : att möta kunder i offentlig verksamhet
Professionellt bemötande : att möta kunder i offentlig verksamhet
Professionellt bemötande : att möta kunder i offentlig verksamhet
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner