Förlagets beskrivning
En skicklig butiksledare kan åstadkomma mirakel. Med sin mix av strategiskt tänkande och praktiska råd ger Ledarskap i butik den kunskap och inspiration som butiksledare behöver för att lyckas. Som butiksledare måste du vara något av en allkonstnär. Det gäller att kunna jonglera förväntningar från medarbetare, kunder, leverantörer och ägare, arbeta med både kort- och långsiktiga frågor, vägleda medarbetare, administrera och organisera samt kanske ansvara för inköp, sortimentsutveckling, logistik och lager. Dessutom bör du vara lyhörd och ha en förmåga att driva förändring. Ledarskap i butik ger en struktur för dina utmaningar genomatt dela in butiksledarens många kompetensområden i tre olika roller: ledaren, affärsstrategen och arbetsgivaren. Inom varje roll krävs en rad kunskaper som behandlas i bokens kapitel. Relevant teori varvas med handfasta råd, tips och exempel. Ledarskap i butik vänder sig till blivande och verksamma ledare inom detaljhandeln, i såväl små som stora butiker, enskilda företag och större kedjor, egenföretagare och anställda inom alla branscher.
Om författarna
Helena Schmidt Thurow är affärsstrateg och marknadsförare med mångårig erfarenhet av detaljhandeln och kedjeföretag som ledare, styrelseledamot och rådgivare. Helena har tidigare skrivit "Butiksboken", en handbok för alla som arbetar inom detaljhandeln.
Camilla Ås Fritz är HR-chef på Apotek Hjärtat, Sveriges största fristående apotekskedja. Hon har mer än 20 års erfarenhet av ledarskap och försäljning inom detaljhandeln och olika kedjeföretag, bland annat Din Sko, Hallbergs Guld, COOP, Apoteket och Wedins Skor & Accessoarer
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Ledarskap i butik
Bokrecensioner » Ledarskap i butik
|
|
|
|
|
|
|