Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln   

Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln


Jens Nordfält Carl-Philip Ahlbom

Häftad. Liber 2018-04-30.
ISBN 9789147113484
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Är det inte förvånansvärt att kunder som använder telefonen i butiken handlar för 30 % mer än andra kunder? Och visste du förresten att prisskyltar med rabatten skriven ovanför det ordinarie priset gör att kunden underskattar rabattens storlek. Läs mer Här får du göra en djupdykning i de senaste femtio årens forskning om marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författarna visar hur den psykologiska beslutsmodellen och forskningsresultat praktiskt kan tillämpas för att utveckla butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse. Den andra upplagan är uppdaterad med: - Ny, spännande forskning inom marknadsföring i butik. - Delen om butiksmiljön har kraftigt omarbetats och avsnittet om butikslayout har utökats. Författarna går in på djupet i hur butiker kan byggas upp för att skapa så stor visuell uppmärksamhet som möjligt utifrån parollen "det du ser - det köper du". - Ett nytt kapitel om hur digitaliseringen påverkar beslutsprocesser och den fysiska butiken. Om författarna Jens Nordfält och Carl-Philip Ahlbom är forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Jens arbetar sedan många år med forskning och utbildning inom butiksmarknadsföring på ICA och samarbetar med de flesta större detaljister och leverantörer i Sverige. Carl-Philip är doktorand i butiksmarknadsföring och bedriver forskning i samarbete med företag som H&M och ICA



Fler böcker av författarna


Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Marknadsföring i butik



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln
Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln
Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner