Förlagets beskrivning
Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra olika medier.
Medierätt 2 behandlar
• de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring
• den nya marknadsföringslagen
• andra viktiga marknadsrättsliga lagar
• innebörden av ”god marknadsföringssed”
• regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner
Medierättsböckerna är skrivna för gymnasieskolans medieprogram, andra mediakurser, kurser för informatörer och reklamproducenter m.fl. då böckerna till lika stora delar behandlar såväl det kommersiella som det icke-kommersiella innehållet i våra medier.
Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryck, radio och TV.
Medierätt 3 behandlar upphovsrätt och orienterar om övriga immateriella ensamrätter som aktualiseras i medieinnehållet.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Medierätt. 2
Bokrecensioner » Medierätt. 2 : Marknadsrätt
|
|
![Medierätt. 2 : Marknadsrätt](/images/background.gif) |
![Medierätt. 2 : Marknadsrätt](/images/background.gif) |
|
|
|