Förlagets beskrivning
EU har formulerat åtta nyckelkompetenser för livslångt lärande. Det är viktigt att lärandet grundläggs redan i förskolan, och då behöver barnet få god undervisning i de åtta nyckelkompetenserna. För att undervisningen ska leda till lärande krävs att förskolepersonalen har goda kunskaper i de åtta nyckelkompetenserna. Personalen behöver dessutom planera och följa upp undervisningen samt skapa progression i utvecklingen. I boken ger författarna tio utförliga undervisningsexempel. Det handlar om teman och projekt där någon av nyckelkompetenserna står i centrum. Invävda i temats och projektets innehåll och arbetsformer finns andra nyckelkompetenser. De teman och projekt som presenteras är ämnesintegrerade, till exempel Hur låter en svart fläck?, Vart tar löven vägen? och Vad gör en forskare? Bokens praktiska kapitel inspirerar till utforskande, samtalande och lärande i en likvärdig och demokratisk förskola. Boken, som är en fristående praktisk fortsättning på Demokrati för förskolebarn: undervisning i åtta nyckelkompetenser, vänder sig till förskollärarstudenter samt förskollärare, rektorer och övrig personal i förskolan
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Nyckelkompetenser i förskolan
Bokrecensioner » Nyckelkompetenser i förskolan : tio demokratiska undervisningsexempel
|
|
![Nyckelkompetenser i förskolan : tio demokratiska undervisningsexempel](/images/background.gif) |
![Nyckelkompetenser i förskolan : tio demokratiska undervisningsexempel](/images/background.gif) |
|
|
|