Förlagets beskrivning
Det här är en bok för dig som avser att arbeta med professionell yrkesutövning i förskolan. Författarna belyser hur förskolans uppdrag ställer komplexa och förändrade krav på den professionella kompetensen. Boken tar upp en rad teman, till exempel att leda och organisera att skapa trygghet och välbefinnande att samverka, utveckla vetenskapligt förhållningssätt och forskningsbasera att undervisa, dokumentera och sambedöma att bedriva forsknings- och utvecklingsarbete. Boken handlar om professionell yrkesutövning i förskolan i ett nutida perspektiv med historiska kopplingar. Centrala aspekter på detta ämne diskuteras i teman och relateras till styrdokument, forskning och empiriska exempel. Underrubriken Kontinuitet och förändring vill framhäva att trots att många förändringar har skett i uppdraget finns det en kontinuitet att vara medveten om. Många av de professionella kompetenser som efterfrågas i förskolan har en gedigen bas i förskolans och förskollärarprofessionens historia. Professionell yrkesutövning i förskola vänder sig till studenter i förskollärarutbildning. Det är en kursbok lämplig att återkomma till under hela utbildningen. Den vänder sig också till verksamma pedagoger, arbetslag, förskolechefer, skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för eller berörs av frågor kopplade till professionell yrkesutövning i förskola
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Professionell yrkesutövning i förskola
Bokrecensioner » Professionell yrkesutövning i förskola : kontinuitet och förändring
|
|
![Professionell yrkesutövning i förskola : kontinuitet och förändring](/images/background.gif) |
![Professionell yrkesutövning i förskola : kontinuitet och förändring](/images/background.gif) |
|
|
|