Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden   

Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden


Mikael Ottosson Anders Parment

Häftad. Studentlitteratur AB 2013-09-20.
ISBN 9789144094632
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag i synnerhet har ökat avsevärt under de senaste åren, och idag fångar hållbarhetsfrågor intresset hos konsumenter, företagsledare, politiker, journalister, studenter och andra grupper. Det har hittills saknats vetenskaplig litteratur som speglar hållbarhetsdimensionens teori, analysmodeller och praktik från ett marknadsföringsperspektiv - och särskilt gäller detta litteratur som speglar svenska förhållanden. Denna bok försöker fylla det tomrummet genom att ge insikter kring hur man som konsument, företagsledare eller student kan leva och få sina behov tillfredsställda utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov. Särskilt inom marknadsföringsområdet är detta angeläget, då hållbarhet till sin natur är integrerat med t.ex. affärsmodeller, varumärken och marknadskommunikation. Hederspris Årets marknadsföringsbok 2014 Hållbar marknadsföring belönades med hederspris i samband med utdelningen av Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. Motivering: I boken Hållbar marknadsföring visar författarna på ett utmärkt sätt -såväl teoretiskt som praktiskt- hur hållbarhet är integrerat med all marknadsföring i vid bemärkelse



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Hållbar marknadsföring



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner