Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter   

Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter


Bertil Hultén

Häftad. Studentlitteratur AB 2015-01-29.
ISBN 9789144094489
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Denna bok behandlar sinnesmarknadsföring som nytt framväxande marknadsföringsparadigm. För att positionera ett varumärke på ett djupare plan har det blivit allt viktigare för företag att tala till konsumenters sinnen. Författaren belyser hur företag strategiskt kan utveckla konsumentupplevelser som utgår från de fem sinnena: hur det ser ut, hörs, luktar, känns och smakara. Det handlar dels om påverkan på konsumenters utvärdering av produkter och tjänster, dels om påverkan på deras faktiska köpbeteende. Boken är rikt illustrerad med exempel från svenska och utländska företag. Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter bygger på en rad modeller och teorier som hämtats från discipliner och forskningsområden som konsumentbeteende, konsumentpsykologi, marknadsföring, neurovetenskap, sociologi och varumärkesbyggande. Ambitionen är att erbjuda en djupare förståelse av sinnesmarknadsföring och att ge utblickar mot morgondagens marknadsföring i en global marknadsföringsmiljö och konsumtionskultur. Marknadsföring i dag har förändrats - att förstå sinnenas betydelse har blivit allt viktigare för forskare, studenter och företag. Bertil Hultén är en av pionjärerna inom sinnesmarknadsföring. Han förankrar på ett lysande sätt forskning och teoretiska modeller med praktiska exempel. Johan Swahn, fil.dr i sensorik och Sensory Marketing Specialist, ICA Sverige AB Bertil Hultén har gjort området sinnesmarknadsföring till sitt. Han utvecklar perspektiv på hur man kan förstå och använda detta allt viktigare fenomen i marknadsföringen. Denna bok erbjuder en fördjupning på området med nya modeller. Den är därför intressant och lärorik läsning för alla intresserade av sinnesmarknadsföring. Christian Grönroos, professor i tjänste- och relationsmarknadsföring, Svenska Handelshögskolan i Helsingfors



Fler böcker av Bertil Hultén

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Sinnesmarknadsföring



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter
Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter
Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner