![Utvärdera för utveckling : om utvärdering av skolpolitiska reformer : slutbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan. SOU 2014:12](//coverdb.com/reviewSE/w100/acb/9789138240809.jpg) |
|
Utvärdera för utveckling : om utvärdering av skolpolitiska reformer : slutbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan. SOU 2014:12
Utbildningsdepartementet
Häftad. Norstedts Juridik 2014-03-13.
ISBN 9789138240809
|
|
|
Hitta bokens lägsta pris
|
Förlagets beskrivning
Beslut om reformer måste vila på ordentlig kunskapsgrund! Det är långt ifrån enkelt att förändra skolan genom strukturella reformer och det tar tid innan mätbara effekter uppstår. Dessutom är de effekter som man kan förvänta sig ofta inte så stora som man kanske önskat. Detta innebär dock inte att man kan avstå från att försöka förbättra förutsättningarna för skolan. Det understryker dock behovet av att beslut om reformer vilar på en ordentlig kunskapsgrund. Forskning och utvärdering har en central roll både inför att reformer ska utformas och vid utvärderingen av dem. Så sammanfattas slutbetänkandet lämnat av Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan
Fler böcker av Utbildningsdepartementet
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Utvärdera för utveckling
Bokrecensioner » Utvärdera för utveckling : om utvärdering av skolpolitiska reformer : slutbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan. SOU 2014:12
|
|
![Utvärdera för utveckling : om utvärdering av skolpolitiska reformer : slutbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan. SOU 2014:12](/images/background.gif) |
![Utvärdera för utveckling : om utvärdering av skolpolitiska reformer : slutbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan. SOU 2014:12](/images/background.gif) |
|
|
|