Förlagets beskrivning
Ökad läsförståelse och måluppfyllnad i grundskolan - när får åtgärderna effekt?
Utredarens uppdrag är att i ett första steg bedöma när de åtgärder som har vidtagits från 2007 och framåt, för att höja kunskapsnivån och öka måluppfyllelsen i grundskolan, kan förväntas få avsedd effekt. Denna del av uppdraget redovisas i detta delbetänkande.
Utredningen ska dessutom i ett senare betänkande belysa hur reformer på skolområdet bör genomföras för att underlätta utvärdering samt vilka relevanta data som behövs för sådan utvärdering
Fler böcker av Utbildningsdepartementet
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Det tar tid
Bokrecensioner » Det tar tid : om effekter av skolpolitiska reformer. SOU 2013:30 : Delbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan
|
|
![Det tar tid : om effekter av skolpolitiska reformer. SOU 2013:30 : Delbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan](/images/background.gif) |
![Det tar tid : om effekter av skolpolitiska reformer. SOU 2013:30 : Delbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan](/images/background.gif) |
|
|
|