Förlagets beskrivning
Vad säger då forskningen om hur förskolans rum och möbler kan anpassas efter barnens och verksamhetens behov? Boken beskriver, förutom forskning om rum i förskolan, hur barn kan involveras i processer som handlar om rum och förändring, och hur barns upplevelser av rum kan te sig. Utifrån tolv handfasta och inspirerande råd beskriver författarna hur rum kan utformas och hur möbler kan designas för en inbjudande och inkluderande förskola med lärande och lek i fokus. Den här boken vänder sig till dig som förskollärare eller rektor i förskolan. Men även du som arbetar i skolan, leder pedagogiska utvecklingsarbeten eller ritar och designar förskolor, får här vägledning i hur rum som går i linje med styrdokument och pedagogik kan utformas
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Rum i förskolan
Bokrecensioner » Rum i förskolan : - för barns lek och lärande
|
|
![Rum i förskolan : - för barns lek och lärande](/images/background.gif) |
![Rum i förskolan : - för barns lek och lärande](/images/background.gif) |
|
|
|