Förlagets beskrivning
Att drabbas av allvarlig psykisk ohälsa påverkar de flesta områden i en persons liv. Förutom att symtomen oftas är plågsamma i sig försvårar konsekvenserna av sjukdomen möjligheten till ett liv med aktivitet, glädje och samvaro med andra. För att en brukare med psykiska funktionsnedsättningar, färdighetsbrister och allvarliga symtom ska ha möjlighet att skapa ett självständigt liv krävs färdigheter både i att samtala med andra, hantera symtom, fylla dagarna med meningsfullaktivitet med mera. ESL och manualen Steg för Steg erbjuder ett pedagogiskt genomarbetat material för att stötta brukaren i detta arbete. Målsättningen med att arbeta med ESL och manualen Steg för Steg är att underlätta för brukaren att klara ett dagligt liv och få en god livskvalitet. Att arbeta med ESL-pedagogik vill ge ett stöd till dig som handledare i arbetet. Boken är uppdelad i två delar. Den första beskriver ESL-pedagogikens teoretiska grunder och ger nödvändiga baskunskaper för arbetet. Ämnen som tas upp är bland andra samtalsmetod, psykiska funktionsnedsättningar, beteendeanalys, utvärdering av arbetet. Bokens andra del resonerar kring varje enskilt kapitel i manualen. Först ges en kort beskrivning av området och därefter följer en genomgång av hur arbetet med kapitlet bör genomföras
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Att arbeta med ESL-pedagogik utifrån Steg för Steg-manualen
Bokrecensioner » Att arbeta med ESL-pedagogik utifrån Steg för Steg-manualen
|
|
![Att arbeta med ESL-pedagogik utifrån Steg för Steg-manualen](/images/background.gif) |
![Att arbeta med ESL-pedagogik utifrån Steg för Steg-manualen](/images/background.gif) |
|
|
|