Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
F*ck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna   

F*ck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna


Per Robert Öhlin

Häftad. Lucky Man 2009-08.
ISBN 9789197837408
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Det sägs att reklamen inte längre lönar sig. Men de som säger så har förmodligen inte läst den här boken. Den avslöjar till exempel att en kreativ idé kan ge upp till 4000 % bättre effekt än en dålig.

Faktum är att nyskapande människor tänker påfallande lika. F*ck logic ger dig en inblick i hur de tänker och vilka tekniker de använder.

Boken är som Viagra för hjärnan. Förutom 34 tändstift för tanken får du veta hemligheten bakom konsten att förföra och därtill ta del av ett lika metodiskt som magnifikt lustmord på undersökningsbranschen.

Boken riktar sig till såväl kreatörer som kreatörernas kollegor - inte minst uppdragsgivare, som måste anlita dessa virrpannor och som dessutom har det obehagliga ansvaret att budgetera, planera och dirigera det hela.

»Alla som vill göra bättre reklam och vinna fl er priser för sin reklam borde läsa Fuck logic. Boken fick oss på KING att börja tala om våra idéer och om hur de blir till på ett helt nytt sätt. Den har gjort mig till en bättre reklamare.«

Frank Hollingworth Jr., Creative Director KING

»Det borde vara böter på att avslöja yrkeshemligheter på det här viset!«

Tove Langseth, copywriter DDB

»Böcker om reklam och kreativitet följer alla i princip samma mall. Fuck logic bryter trenden redan i titeln. Och innehållet är lika suveränt, smart, underhållande och lärorikt. Vare sig du är nybörjare eller professor i reklam kommer du att få många aha, haha och aaah-upplevelser.«

Tore Claesson, Creative Director, New York

»En välskriven och inspirerande bok om meningsskapande idéprocesser bortom logikens artificiella värderingsgrunder.«

Christer Fernström, Universitetsadjunkt, Institutionen för reklam och PR, Stockholms Universitet

»Jag blev riktigt uppiggad av att läsa Fuck logic. Kul i denna tid av meningslösheter, torftigheter, dumheter och fånigheter i reklamen.«

Jan Cederquist

Per Robert Öhlin är varumärkesstrateg, copywriter och föreläsare



Fler böcker av Per Robert Öhlin

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

F*ck Logic 2



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







F*ck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

F*ck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » F*ck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna
F*ck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna
F*ck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner