Förlagets beskrivning
Vem vet hur entreprenörer tänker? Finns det någonsin en tydlig linje? Visst finns det oftast en röd tråd det kan bara vara svårt för oss andra att följa den. I Torsten Janssons fall är det energi, engagemang och viljan att skapa något. Och att ha kul.
Följ hans mödosamma väg från mammas källare till att leda världsföretaget New Wave Group. Ett företag som i stort sett hela tiden har haft framgång - och dessutom lönsamt.
I halvtid är som en godispåse, med nedslag i verkligheten ja, den verklighet där entreprenörer rör sig. I boken hittar vi tankar om företagande, ekonomi, marknadsföring i en skön blandning med minnen från slitsamma dagar som resande försäljare, eller reseminnen från tidiga besök i Kina. Men det är inte bara Torsten Jansson som kommer till tals. I ett stort antal intervjuer med både medarbetare och familj nyanseras bilden. Fram träder en vänfast och lyssnande person, som gör som han vill, men som alltid är ärlig och rättfram. Och som med obändig vilja och envishet har byggt en hel internationell koncern.
Häng med och håll i er - New Wave är inget vanligt företag och Torsten Jansson är ingen vanlig företagare varför skulle då boken vara en vanlig företagsbiografi?
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Torsten Jansson
Bokrecensioner » Torsten Jansson - I halvtid
|
|
![Torsten Jansson - I halvtid](/images/background.gif) |
![Torsten Jansson - I halvtid](/images/background.gif) |
|
|
|