Förlagets beskrivning
Klassrummet som spelplats handlar om elevens möjlighet att bygga upp sig själv inför mötet med en oftast hård och kanske oförstående omgivning. Denna uppbyggnad sker i samarbete med både kamrater och lärare/ledare.
Ledaren blir i denna process både "vägröjare" och "bollplank" för elevernas möjligheter att pröva sina innersta känslor och tankar i övningar som har getts drama - och teaterform och som mynnar ut i ett berättande med förberedelse för uppsättning av författarens pjäs Hud mot hud.
Georg Zyka är utbildad socionom vid Lunds universitet 1984 och har även en postgraduate professionell regiutbildning vid Drama Studio i London 1989. Han har arbetat som regissör och pedagog vid Studioteatern i Malmö. En teater vars signum var just mötet mellan amatörer och proffs där amatörerna gick in med sin entusiasm och spelglädje och de professionella med sin yrkeskunskap
Fler böcker av Georg Zyka
Liknande böcker
Robert Björkdahl
En bok om att lära känna sig själv ![](/images/icon.star5.gif) (Betyg 5 av 5)
Det här är en ypperlig bok som tar upp gruppdynamik och motsättningar som kan dyka upp i alla grupper - från klassrummet till sammanträdesrummet.
Rekommenderas å det varmaste!
( Klassrummet som spelplats)
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Klassrummet som spelplats
Bokrecensioner » Klassrummet som spelplats : upplevelsebaserat lärande i skolan
|
|
![Klassrummet som spelplats : upplevelsebaserat lärande i skolan](/images/background.gif) |
![Klassrummet som spelplats : upplevelsebaserat lärande i skolan](/images/background.gif) |
|
|
|