Förlagets beskrivning
REHABILITERINGSPEDAGOGIK är en bok om hur författaren har letat sig fram till ett sätt att återvinna långtidssjukskrivna människor till livet. Det är också en bok om hur långtidssjukskrivna lär sig nya sätt att tänka, känna och bete sig med sikte på förbättrad hälsa och funktion.
Boken bygger på författarens mångåriga erfarenhet av arbete med människor som har långvarig värk och smärta, först som läkare i individuella kontakter och under senare år som ledare för grupper i Värkstaden. I Värkstaden arbetar man med värktyg för att hjälpa människor att hantera värkligheten och bli värkmästare. Rehabiliteringen sker med ett pedagogiskt koncept. Hjärtat i verksamheten är de livsnära existentiella samtalen. I boken diskuteras destruktiva och konstruktiva patientgrupper och värdet av att använda s.k. expertpatienter - värkmästare - i rehabiliteringsarbetet.
Rehabiliteringspedagogik är skriven för alla som är intresserade av hur man med pedagogik och gruppsamtal kan hjälpa långtidssjukskrivna människor till liv med god livskvalitet.
Fler böcker av Brattberg, Gunilla
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
REHABILITERINGS-PEDAGOGIK FÖR ARBETE MED LÅNGTIDS-SJUKSKRIVNA I GRUPP
Bokrecensioner » REHABILITERINGS-PEDAGOGIK FÖR ARBETE MED LÅNGTIDS-SJUKSKRIVNA I GRUPP
|
|
![REHABILITERINGS-PEDAGOGIK FÖR ARBETE MED LÅNGTIDS-SJUKSKRIVNA I GRUPP](/images/background.gif) |
![REHABILITERINGS-PEDAGOGIK FÖR ARBETE MED LÅNGTIDS-SJUKSKRIVNA I GRUPP](/images/background.gif) |
|
|
|