Förlagets beskrivning
Kommuner och landsting har alltsedan de började ifrågasättas varit involverade i ett omfattande experimenterande med olika styr- och organisationsformer. Över tiden har flera idéer om bra lösningar florerat med varierande framgång.
Förmodligen skulle inte mycket hända om allt var tvunget att bli rätt från början. Framgångsrika utvecklingsarbeten karakteriseras av att man ser och driver arbetet som en process och ständigt funderar över riktningen man vill att utvecklingen ska ta. Detta innebär att det blir viktigt att lära sig av misstagen och att man medvetet söker och underblåser det visar sig fungera bra.
Författarna har sedan mitten av 1980-talet följt kommunernas reformförsök. Deras ambition med denna bok är att försöka sammanfatta och lyfta fram några av de lärdomar de tycker man kan dra av dessa reformer. Basen för boken är ett antal fallstudier som illustrerar centrala delar av marknadsorienteringen och som lyfter fram viktiga erfarenheter.
LENNART HANSSON är docent i företagsekonomi och arbetar vid Svenska kommunförbundet i Stockholm.
JAN-INGE LIND är docent i företagsekonomi vid Företagsekonomiska institutionen, Lunds universitet.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Marknadsorientering i kommuner och landsting
Bokrecensioner » Marknadsorientering i kommuner och landsting - erfarenheter och lärdomar fr
|
|
|
|
|
|
|