Uppdrag: Stoppa julpiraterna

Uppdrag: Stoppa julpiraterna

Cecilia Rihs

Kartonnage. Olika Förlag 2023-09-27.
ISBN 9789189405516

En julkalender i bokform. Ett kapitel om dagen ända fram till jul! Tomten är tillfångatagen! Utan tomte, ingen jul. När älvan berättar att julpiraterna ligger bakom blir Lina och Peppar skakiga. Piraterna hatar julen och är både farliga och listiga. Nu måste Lina och Peppar var ännu mer på sin vakt. Men tiden är knapp och ingen annan än de kan stoppa piraterna och rädda julen. Uppdrag: Stoppa julpiraterna! är en spännande och precis lagom läskig berättelse som utspelar sig bland älvor, tomtar, pirater och nissar. Läs ett kapitel om dagen ända fram till jul. Uppdragsserien är kapitelböcker om ina och tolvan Peppar, full av snabba vändningar och svängig humor. Uppdrag: Stoppa julpiraterna! är den sjunde boken i den populära serien om Lina och Peppars äventyr. Böckerna går att läsa fristående. Korta kapitel och spänning gör det lätt även för den som inte brukar vilja läsa att fångas av berättelsen. Vad är OLIKA? * Julpirater som är hon & hjälpsamma pojkar * Huvudperson med brun hudfärg * Familj med mamma och mormor Sagt om boken: "Uppdrag: Stoppa julpiraterna präglas av fantasi och snillrik påhittighet, här finns magisk snö, doften av arg lakrits och tomtens by, som påminner om scener i Roald Dahls Kalle och chokladfabriken. De korta kapitlen slutar med cliffhanger och spänningen stiger när karaktärerna gång efter annan hamnar i trubbel. För läsaren blir det möjligen väl många vändningar och hinder att hänga med i. Språket är lekfullt barn blir "julade", och man kan åka "snigelsnabbt" eller "magknipsfort" med mathissen till underjorden. Jennifer Berglunds illustrationer, med perspektivdjup och precisa detaljer, följer berättelsen och levandegör karaktärer och miljö." Emma Hertley-Lundberg, BTJ OLIKA är ett prisbelönt förlag som utmanar stereotyper med normkreativitet. Målet är ett jämställt, jämlikt och inkluderande samhälle. När du köper böcker från OLIKA bidrar du till deras aktiva arbete för barn och ungas rättigheter. OLIKAs koldioxidavtryck 2022 = 0, 6 kg/bok Sedan 2022 trycker OLIKA på återvunnet papper. På det sättet sparar de minst 1000 träd per år som får stå kvar och suga åt sig koldioxid. De trycker också sina böcker hos Svanenmärkta tryckerier. För att framtiden är cirkulär och hållbar! Läs mer på olika.nu

Fler böcker av Cecilia Rihs

Uppdrag: Stoppa julpiraterna

Uppdrag: Stoppa julpiraterna Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.