Förlagets beskrivning
Ingen elev ska lämnas ensam med sin läsning, och i den här boken får du många konkreta upplägg för hur du kan arbeta med litteraturläsning i dina klasser. Boken består av två delar. Den första delen diskuterar elevers attityder till läsning och ger motiv till varför vi lärare bör flytta in själva läsandet i klassrummet i större utsträckning. Dessutom finns konkreta förslag på hur läraren kan gå tillväga för att välja litteratur att skapa projekt kring. Den andra delen ger handfasta upplägg som går att använda under de olika stadierna i ett läsprojekt - allt ifrån hur läraren kan introducera en ny roman till hur olika muntliga och skriftliga övningar slutligen leder fram till en genomtänkt examination. Skönlitteratur i undervisningen riktar sig till verksamma lärare på högstadiet och gymnasiet såväl som till lärarstudenter, och målet är att den ska inspirera till arbete med skönlitteratur i klassrummen
Fler böcker av Karin Herlitz
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Skönlitteratur i undervisningen
Bokrecensioner » Skönlitteratur i undervisningen
|
|
|
|
|
|
|