Förlagets beskrivning
Det har hänt mycket med svensk reklam sedan 1949. Från att vara en liten rörelse med ett fåtal kreatörer har branschen exploderat till en industri runt millennieskiftet. Boken 50 år med svensk reklam sammanfattar utvecklingen och berättar parallellt historien om branschtidningen Resumé som haft många ansikten och roller under de 50 åren. Författaren Hans Wigstrand och art directorn Jan Reinerstam beskriver hur reklamen speglat sin tid och dess värderingar.
Ett viktigt syfte med boken är att sätta reklamen i historiens ljus, eftersom reklam normalt inte lever lika länge som konst, böcker eller musik. Men med boken får läsaren en bild av svensk reklams utveckling och hur den satt sina spår bland både branschfolk och allmänhet. I boken möter läsaren de personligheter som kommit med de nya idéerna, vågat gå mot strömmen och ofta också upprört en och annan person på vägen.
Författaren Hans Wigstrand var anställd på Resumé 1985-1990. Sedan dess har han skrivit böcker och artiklar för ett antal olika uppdragsgivare. Boken gavs ut i samband med Resumés 50-års jubileum 1999.
Fler böcker av Hans Wigstrand
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
50 år med svensk reklam
Bokrecensioner » 50 år med svensk reklam
|
|
![50 år med svensk reklam](/images/background.gif) |
![50 år med svensk reklam](/images/background.gif) |
|
|
|