Förlagets beskrivning
Vad betyder "kunskap" när det gäller företagsledning? Är det överhuvud möjligt att förmedla kunskap i form av modeller som, om de används riktigt, utlovar framgång för alla företag?
Den populära managementkultur som växte sig stark i västvärlden under 1980-talet gör anspråk på att ha sådan kunskap. Är det kunskap det är fråga om eller är det snarare ideologi och tro. Finns det nationella särdrag och idéer eller är det USA som styr och likriktar allas uppfattningar? I denna bok söker författaren förstå vilken betydelse managementkulturen kan ha för organisationer.
Staffan Furusten är fil. dr i företagsekonomi och är verksam på Handelshögskolan samt vid SCORE i Stockholm.
Fler böcker av Staffan Furusten
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Den populära managementkulturen
Bokrecensioner » Den populära managementkulturen : om produktion och spridning av populär "k
|
|
![Den populära managementkulturen : om produktion och spridning av populär "k](/images/background.gif) |
![Den populära managementkulturen : om produktion och spridning av populär "k](/images/background.gif) |
|
|
|