Förlagets beskrivning
Titeln Spelrum antyder flera viktiga tankegångar: undervisningsrummet kan vara öppet eller slutet för idéutbyte, samarbete och samspel; det finns ett obegränsat spelrum vad gäller former för och innehåll i musikundervisningen; det måste finnas ett spelrum eller en balans mellan olika sidor av undervisningen: planering och spontanitet, krav och frihet, gammalt och nytt, lätt och svårt, spel med och utan noter... Robert Schenck lägger tonvikten på kreativa undervisningsformer och betonar projekt, gehörsspel, eget skapande och musikglädje. Spelrum är tänkt för studerande vid musikhögskolor och för redan verksamma musiklärare som önskar få nya idéer för sin undervisning eller perspektiv på sitt arbete. Boken är även relevant för musikledare, musiker på alla nivåer, föräldrar till musicerande barn och för den som allmänt intresserar sig för pedagogiska frågor.
Robert Schenk är flöjtist och lektor i instrumentalmetodik och kammarmusik vid Högskolan för Scen och Musik i Göteborg. Han undervisar även på musiklinjen vid Ljungskile folkhögskola och är sedan många år känd som föreläsare för kommunala musikskolans lärare och andra i just ämnet instrumentalmetodik.
Detta är den andra, omarbetade upplagan.
Fler böcker av Robert Schenck
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Spelrum
Bokrecensioner » Spelrum
|
|
![Spelrum](/images/background.gif) |
![Spelrum](/images/background.gif) |
|
|
|