Förlagets beskrivning
Vilken kunskap kan egentligen ett dataprogram innehålla och vad förmedlar det till användaren? Boken diskuterar det komplicerade förhållandet mellan kunskap och informationsteknologi. Författaren behandlar kunskapsfilosofiska problemställningar och relaterar dem till användningen av datorteknik i undervisning. Den genuina, praktiska yrkeskunskapen är en viktig aspekt i boken, och författaren framhåller kunskapens och yrkesutövningens personliga sida, som hon ställer i relation till Polanyis och Wittgensteins kunskapsfilosofi.
Berit Rognhaug är doktor i specialpedagogik och verksam vid Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Kunskap och lärande i IT-samhället
Bokrecensioner » Kunskap och lärande i IT-samhället
|
|
|
|
|
|
|