Förlagets beskrivning
När alla som vill kan publicera sig tvingas envar ständigt att tampas med överflödet. Distribution av litteratur, idéer, kritik och konst handlar inte längre, som ordets etymologi anger, om att "fördela, dela ut" utan om att navigera i bortsållandets uppmärksamhetsekonomier. I vår fas av digitaliseringen har distributionen blivit många författares, konstnärers och redaktörers huvudverk och mardröm. I varsin personlig essä reflekterar idéhistorikern Viktor Andersson, ekonomhistorikern Rasmus Fleischer, sociologen Karl Palmås och poeten Magnus William-Olsson över hur distributionen av konst, litteratur och kritik kan tänkas och förstås i de sociala mediernas, aggregatorernas och algoritmernas epok
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Nå ut, nå fram, nå in
Bokrecensioner » Nå ut, nå fram, nå in : om distribution av litteratur, konst och kritik på 2020-talet
|
|
![Nå ut, nå fram, nå in : om distribution av litteratur, konst och kritik på 2020-talet](/images/background.gif) |
![Nå ut, nå fram, nå in : om distribution av litteratur, konst och kritik på 2020-talet](/images/background.gif) |
|
|
|