Förlagets beskrivning
Barn har olika förutsättningar i sin ryggsäck när de kommer
till förskolan. I den finns både frisk- och riskfaktorer.
Hur vi förstår dessa och kan arbeta både främjande och
förebyggande för att utjämna skillnader och öka likvärdigheten
i barns lärande och utveckling är en viktig del av
förskolans uppdrag.
I denna bok beskriver Petri Partanen hur vi kan förstå barns
tänkande och kunskapsutveckling inom olika områden, så som
tidig matematik- och språkutveckling. Vidare beskriver han hur
vi kan stötta utvecklingen av barns förmåga till självreglering,
uppmärksamhetsförmåga och uthållighet.
I boken kopplar Petri på ett lättbegripligt sätt ihop kognitions-,
hjärn- och undervisningsperspektiven. Han ger konkreta exempel
på hur vårt bemötande och förhållningssätt och vår samtals- och
samspelsmetodik kan främja barns lärande och utveckling.
Han knyter ihop detta med lekens och både den spontana och
planerade undervisningens roll i lärandet
Fler böcker av Petri Partanen
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Att utveckla barns förmågor i förskolan
Bokrecensioner » Att utveckla barns förmågor i förskolan
|
|
![Att utveckla barns förmågor i förskolan](/images/background.gif) |
![Att utveckla barns förmågor i förskolan](/images/background.gif) |
|
|
|