Spegel, spegel

Spegel, spegel

Cara Delevingne Rowan Coleman

Pocket. Bokförlaget Polaris 2018-07-11.
ISBN 9789177950172

När en nära vän plötsligt försvinner utan spår ställs en grupp tonåringar ansikte mot ansikte med utmaningar och hemligheter de inte längre kan ignorera. Spegel, spegel är en annorlunda och fängslande berättelse om att växa upp, från den internationella supermodellen, skådespelaren och sociala medier-fenomenet Cara Delevingne. Red, Leo, Rose och Naomi har aldrig passat in bland de andra eleverna på Pimlico Academy - de är outsiders som känner sig mest bekväma när de sysslar med musik och sitt band, Mirror Mirror. För 16-åringarna är det nästan lika svårt att försöka smälta in i skolan som att hantera livet hemma. Red har en alkoholiserad mamma och en pappa som aldrig är där. Leos bror sitter i fängelse. Rose använder sex och alkohol för att döva smärtan efter ett brutalt överfall. Naomis punkprinsess-persona ger henne friheten att vara sig själv. När Naomi plötsligt försvinner och sedan hittas medvetslös, blir hennes vänner chockade och förvirrade. Var det en olycka eller försökte någon medvetet skada Naomi? Om hon hade problem, varför kom hon inte till dem? Hur väl känner de egentligen sin vän och varandra? Om Naomi vaknar upp från sin koma, kommer hon någonsin att bli densamma igen? För att kunna förstå vad som hände Naomi måste Red, Leo och Rose konfrontera sina egna mörka hemligheter och rädslor, och till slut också skillnaden mellan vad de egentligen känner, och vad de visar utåt. Med denna starka roman visar Cara Delevingne hur långt hennes fantastiska talang sträcker sig. Spegel, spegel är en berättelse om identitet, sexualitet, kön, starka känslor, sociala medier i all deras komplexitet, och det farliga i att dölja sitt sanna jag

Spegel, spegel

Spegel, spegel Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Spegel, spegel Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.