Förlagets beskrivning
Ledarskap i klassrummet av John Steinberg har använts som cirkel- och fortbildningsbok i hundratals skolor. Den här upplagan har reviderats och uppdaterats efter Lgr 11 och innehåller bland annat ett nytt förord och nya exempel. Hur får jag elevernas uppmärksamhet i början av ett arbetspass? Kan jag slippa ständiga förhandlingar om ordningsfrågor? Hur anpassar jag ledarskapet till gruppens mognadsnivå? Många lärare vill individualisera undervisningen och träna eleverna i att arbeta självständigt. Utmaningen är att ändå behålla ledarskapet och tydligheten i vilka regler och förhållningssätt som gäller. Boken består av tjugo korta kapitel och är upplagd som en praktisk handbok med diskussionsfrågor och övningsuppgifter att arbeta med på egen hand eller tillsammans med kollegor. Kapitlen tar bland annat upp hur man får eleverna att komma igång i arbete på ett effektivt sätt, hur man kan använda sitt kroppsspråk för att styra elevernas uppmärksamhet och hur man skapar tydliga spelregler som gäller för alla i klassrummet. John Steinberg är fil. dr i pedagogik, författare och föreläsare. Han har bland annat skrivit böckerna Lärarskicklighet, Att vända en klass, Fyrtio minuter, hundratals beslut och Uppdrag vikarie
Fler böcker av John Steinberg
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Ledarskap i klassrummet
Bokrecensioner » Ledarskap i klassrummet : handbok för arbetsro och effektivt lärande
|
|
![Ledarskap i klassrummet : handbok för arbetsro och effektivt lärande](/images/background.gif) |
![Ledarskap i klassrummet : handbok för arbetsro och effektivt lärande](/images/background.gif) |
|
|
|