Förlagets beskrivning
Hur kan man öka kreativiteten inom företaget? Jo, säger författarna till Kreativa företag, de amerikanska professorerna Alan G Robinson och Sam Stern, genom att skapa rätta förutsättningar. Det betyder bl a uppslutning kring ett gemensamt mål och godkännande av inofficiell verksamhet, men även att ge medarbetarna så mycket information som möjligt.
Ett kreativt företag är ett företag där de anställda är innovativa och ständigt hittar nya lösningar. Här visar författarna detaljerat hur nyskapande faktiskt har gått till. De erkänner kraften i det oväntade. Och de avmystifierar den kreativa processen och för ned den på en praktisk nivå.
Fler böcker av Alan G. Robinson
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Kreativa företag
Bokrecensioner » Kreativa företag - Kreativa medarbetare, kreativ miljö
|
|
![Kreativa företag - Kreativa medarbetare, kreativ miljö](/images/background.gif) |
![Kreativa företag - Kreativa medarbetare, kreativ miljö](/images/background.gif) |
|
|
|