Förlagets beskrivning
Gustafsson, Lennart. Lyckad lansering om utveckling och introduktion av nya produkter Industrilitteratur AB. Ca 138 sidor . En bok som täcker in gränslandet mellan marknad och teknik. Här poängteras vikten av att göra rätt från inledande produktplanering och utvecklingsprojektets gneomförande, till att förbereda introduktionen på marknaden. Snabb och säker produktutveckling kräver ett väloljat samarbete inte bara över företagets interna funktionsgränser, utan också tillsammans med ledande kunder och medleverantörer. Viktigt att bädda för i utvecklingsfasen är bl a: fokus på snabbhet; att forma utvecklingsprocessen rätt; hög aktivitet i förstadiet; partnerskap med kunder och leverantörer; modulindelning och plattformstänkande. Boken ger många exempel på betydelsen av produktdesign osm framgångsfaktor. Här beskrivs också val av målmarknad, tidpunkt för lansering, prissättning och säljkanaler. Internet som säljkanal illustreras med ett flertal svenska exempel. Boken behandlar även produktavveckling - ett sällan beskrivet område, nära kopplat till produktlansering. Lennart Gustafsson är affärsutvecklare och managementkonsult inom Cap Gemini. Han har skrivit ett tiotal böcker för Sveriges Verkstadsindustrier och Industrilitteratur, däribland Verktyg för affärsutvecklare, Snabbare företag, Bäst i klassen - om benchmarking - samt Ge järnet! - en idÜbok om engagerat medarbetarskap.
Fler böcker av Lennart Gustafsson
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Lyckad Lansering
Bokrecensioner » Lyckad Lansering : om Utveckling och Introduktion av Nya Produkter
|
|
![Lyckad Lansering : om Utveckling och Introduktion av Nya Produkter](/images/background.gif) |
![Lyckad Lansering : om Utveckling och Introduktion av Nya Produkter](/images/background.gif) |
|
|
|