Nätokraterna: Futuricatrilogin, Del 1

Nätokraterna: Futuricatrilogin, Del 1

Alexander Bard Jan Söderqvist

ebok. Nexismo 2011-11.
ISBN 9789174371727

Om Futuricatrilogin: Under det sena 1990-talet började de svenska socialteoretikerna Alexander Bard och Jan Söderqvist arbeta fram en radikalt ny teori: Nätokratihypotesen. Bard höll en omtalad föreläsningsserie på Handelshögskolan i Stockholm, Söderqvist skrev ett antal längre tidskriftsartiklar. De påstod att den interaktiva revolutionen var den radikalaste och mest omskakande revolutionen i historien, att den transformerar samhället, maktstrukturerna, människans världsbild och självbild, och gör detta på en massiv och global skala. Bard & Söderqvist menade att kontrollen över internet var den avgörande maktstriden under det kommande seklet, det handlar om ett regelrätt krig mellan en ny framväxande elit (nätokratin) och en gammal sammanfallande elit (bourgeoisin). Bard & Söderqvist profeterade inte bara mot strömmen vid millennieskiftet (och förutsade pricksäkert både dot com-kraschen och 11 september), de har sedan dess haft skrämmande rätt om i stort sett allting och även i minsta detalj. Bard & Söderqvist förutsåg inte bara revolutionära innovationer som Google, Facebook, Al-Qaida och Wikileaks, de gick också djupare och såg bortom alla andra observatörer, rakt in i själva maktkampen om det nya samhället. För första gången släpps nu alla Bard & Söderqvists tre internationellt bästsäljande böcker som ett kompakt paket under titeln Futuricatrilogin. Den första boken är Nätokraterna (hur internet skapar en ny global överklass som slåss mot och besegrar den gamla maktstrukturen); den andra boken är Det globala imperiet (om nätokraternas världsbild och hur den radikalt skiljer sig från alla tidigare ideologier i historien); och den tredje boken är Kroppsmaskinerna (om vad det betyder att vara människa i en interaktiv värld, och hur denna idé radikalt skiljer sig från alla tidigare idéer om den mänskliga existensen). Gör som tusentals läsare världen runt har gjort före dig, läs Bard & Söderqvist, praktisera vad de predikar, och bli själv en nätokrat!

Nätokraterna: Futuricatrilogin, Del 1

Nätokraterna: Futuricatrilogin, Del 1 Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Nätokraterna: Futuricatrilogin, Del 1 Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.