Förlagets beskrivning
I varje klass går det statistiskt sett tre till fyra barn som lever i en familj med missbruksproblem. Inte ens två procent av dem får hjälp i någon av de stödgrupper som erbjuds i flertalet av landets kommuner.
Den här boken vänder sig i första hand till lärare, rektorer, skolsköterskor och annan personal på skolan. Där borde ingen vuxen behöva sväva i okunskap om vad hon eller han ska göra för att lotsa dessa barn till den hjälp de behöver. Boken är förstås också relevant på förvaltningar och på lärarutbildningar.
I boken möter läsaren lärare, chefer, kuratorer, skolsköterskor och andra inom skolans värld som bedriver ett framgångsrikt arbete med att se och hjälpa dessa barn. Förhoppningen är att deras erfarenheter ska inspirera och kunna fungera som vägledning i denna svåra men oerhört angelägna fråga
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Våga fråga, våga lyssna, våga agera!
Bokrecensioner » Våga fråga, våga lyssna, våga agera!
|
|
![Våga fråga, våga lyssna, våga agera!](/images/background.gif) |
![Våga fråga, våga lyssna, våga agera!](/images/background.gif) |
|
|
|