Förlagets beskrivning
För att nå tillväxt genom fler invånare, företag och turister, måste man vårda bilden av sin kommun. Det kan man göra på flera sätt!
De allra flesta kommuner vill öka sin tillväxt: se fler invånare, nya företag och turister. Varumärket är den bild som invånare, anställda och utomstående har av en kommun. Därför är det viktigt att medvetet arbeta med sin profil.
Kommunen som varumärke tar upp ämnet ur en kommunal synvinkel.
Varumärkesexperter, informationschefer och politiker i ett antal svenska kommuner ger sin bild av hur kommuner kan stärka sin identitet och nå ökad framgång. Olika modeller för hur man gått till väga presenteras och analyseras för att inspirera andra att aktivt arbeta med sitt varumärke.
Agneta Spjuth är marknadskonsult med inriktning på analys och research kring varumärkes- och marknadsfrågor. Hon har gjort samtliga intervjuer och sammanställt materialet till boken.
Liknande böcker
Jan Bergman
Tydlig genomgång samt konkreta exempel (Betyg 5 av 5)
Agneta Spjuths kärnfulla bok om hur kommuner bättre tillvaratar sina resurser och effektivt kommunicerar med sina målgrupper(potentiella inflyttande, företagsetableringar, turister mfl).
Detta genom att anamma teori och praktik från varumärkesområdet som tidigare främst varit förknippat med kommersiella aktörer.
Genom att begränsa sig till ett fåtal centrala begrepp utestängs inte läsare utan tidigare kontakt med marknadsföringslitteratur.
Detta är mycket viktigt i kommunala sammanhang där ofta viktiga beslutsfattare har låg förförståelse och därmed lätt avvisar litteratur som är för svårtillgänglig.
( Kommunen som varumärke)
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Kommunen som varumärke
Bokrecensioner » Kommunen som varumärke : att stärka kommunens profil
|
|
|
|
|
|
|