Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Kommunen som varumärke : att stärka kommunens profil   

Kommunen som varumärke : att stärka kommunens profil


Agneta Spjuth

Inbunden. Kommunlitteratur 2006.
ISBN 9789172510531
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

För att nå tillväxt genom fler invånare, företag och turister, måste man vårda bilden av sin kommun. Det kan man göra på flera sätt!
De allra flesta kommuner vill öka sin tillväxt: se fler invånare, nya företag och turister. Varumärket är den bild som invånare, anställda och utomstående har av en kommun. Därför är det viktigt att medvetet arbeta med sin profil.
Kommunen som varumärke tar upp ämnet ur en kommunal synvinkel.
Varumärkesexperter, informationschefer och politiker i ett antal svenska kommuner ger sin bild av hur kommuner kan stärka sin identitet och nå ökad framgång. Olika modeller för hur man gått till väga presenteras och analyseras för att inspirera andra att aktivt arbeta med sitt varumärke.
Agneta Spjuth är marknadskonsult med inriktning på analys och research kring varumärkes- och marknadsfrågor. Hon har gjort samtliga intervjuer och sammanställt materialet till boken.



Liknande böcker

Jan Bergman Jan Bergman Tydlig genomgång samt konkreta exempel   (Betyg 5 av 5)

Agneta Spjuths kärnfulla bok om hur kommuner bättre tillvaratar sina resurser och effektivt kommunicerar med sina målgrupper(potentiella inflyttande, företagsetableringar, turister mfl).

Detta genom att anamma teori och praktik från varumärkesområdet som tidigare främst varit förknippat med kommersiella aktörer.

Genom att begränsa sig till ett fåtal centrala begrepp utestängs inte läsare utan tidigare kontakt med marknadsföringslitteratur.

Detta är mycket viktigt i kommunala sammanhang där ofta viktiga beslutsfattare har låg förförståelse och därmed lätt avvisar litteratur som är för svårtillgänglig.
(Kommunen som varumärke)





Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Kommunen som varumärke



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Kommunen som varumärke : att stärka kommunens profil Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Kommunen som varumärke : att stärka kommunens profil Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Kommunen som varumärke : att stärka kommunens profil
Kommunen som varumärke : att stärka kommunens profil
Kommunen som varumärke : att stärka kommunens profil
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner