Förlagets beskrivning
Värdeskapande sker i allt större utsträckning inom ramen för nätverk av ömsesidigt beroende aktörer, s.k. värdenätverk. Detta istället för i mer linjära kedjor som tidigare. En organisation som vill positionera sig i ett värdenätverk måste kunna agera korrekt och snabbt, ja i det närmaste intuitivt.
I boken analyseras förutsättningarna för att en sådan organisation ska kunna uppträda. Grundläggande är behovet av att utveckla ett såväl ideologiskt som kontextuellt ledarskap. Mot denna bakgrund diskuteras sedan organisering utifrån frågor om, och villkor för, process- och strukturdesign samt social interaktion
Fler böcker av Sven Hamrefors
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Kommunikativt ledarskap
Bokrecensioner » Kommunikativt ledarskap - Den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk
|
|
|
|
|
|
|