Förlagets beskrivning
TV är för de flesta en av de viktigaste källorna till nyheter och information om politik och samhälle.
Hur har nyhets- och samhällsprogram i svensk TV förändrats sedan avskaffandet av TV-monopolet? Har konkurrensen lett till fördjupning, större bredd och mångfald? Eller har utmaningen från reklamfinansierade kanaler medfört att nyhets- och samhällsprogrammen slätats ut och blivit mer lika varandra? Detta är bara några av de frågor som behandlas i TV-journalistik i konkurrensens tid, som undersöker vad som egentligen har hänt med nyhets- och samhällsprogrammen sedan svensk TV gick från monopol till konkurrens.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
TV-journalistik i konkurrensens tid
Bokrecensioner » TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004
|
|
![TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004](/images/background.gif) |
![TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004](/images/background.gif) |
|
|
|