Förlagets beskrivning
Boken belyser hur shopping som upplevelse och praktik formade identiteter som klass, genus och personlighet hos olika grupper av konsumenter, från skådespelare till adelsfamiljer. Handlaren, som ofta även var producent, sålde inte bara föremål utan förhoppningar och drömmar. Här kartläggs Stockholms tidiga affärsstråk, handlares villkor samt marknadsföringens argument och former
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Shopping i Stockholm. Sociala praktiker på gatunivå, 1700-1850
Bokrecensioner » Shopping i Stockholm. Sociala praktiker på gatunivå, 1700-1850
|
|
![Shopping i Stockholm. Sociala praktiker på gatunivå, 1700-1850](/images/background.gif) |
![Shopping i Stockholm. Sociala praktiker på gatunivå, 1700-1850](/images/background.gif) |
|
|
|