Förlagets beskrivning
Muntligt berättande är ett enkelt och effektivt sätt att arbeta med språk och självkänsla, skapa koncentration och arbetsro, väcka intresse och motivation, hjälpa elever till djupare förståelse och att minnas kunskaperna bättre. I denna tredje omarbetade upplaga berörs även muntlig presentationsteknik och vad den nya läroplanen, Lgr11, säger om muntlighet och berättande. De flesta av bokens exempel är hämtade från grundskolan, men många metoder och principer är lätta att tillämpa i förskola, gymnasium, högskola, vuxenutbildning, museipedagogik, på bibliotek och av föräldrar. Varför heter boken Varför? Berättelser har en märklig kraft att väcka pedagogiskt användbara frågor, att få elever att tänka själva och att bokstavligen be om kunskaper. Det lilla ordet »varför« är kanske det mest kraftfulla medel som finns för att ta reda på hur världen fungerar. Det vet både barn och forskare. Ulf Ärnström har arbetat med muntligt berättande i pedagogiska sammanhang sedan mitten på 1980-talet. Han har även skrivit om berättarteknik i Nya berättarboken (BTJ Förlag 2008)
Fler böcker av Ulf Ärnström
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Varför?
Bokrecensioner » Varför? : handbok i berättande pedagogik
|
|
![Varför? : handbok i berättande pedagogik](/images/background.gif) |
![Varför? : handbok i berättande pedagogik](/images/background.gif) |
|
|
|