Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Spetsföretag : hur man möter kundbehov, positionerer sig och utvecklar marknadsledarskap   

Spetsföretag : hur man möter kundbehov, positionerer sig och utvecklar marknadsledarskap


Hans Thornell

Kartonnage. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget 2007.
ISBN 9789170053269
Provläs! Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.

I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.

"Tankegångarna med värdetriangeln har vi använt rent praktiskt på SBAB. Vi har analyserat och positionerat våra olika affärsområden utifrån de tre 'hörnen'. Detta har hjälpt oss till ökad tydlighet i bland annat strategiska beslut, målstyrning och processutveckling."
Eva Cederbalk, VD SBAB.



Fler böcker av Hans Thornell

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Spetsföretag



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Spetsföretag : hur man möter kundbehov, positionerer sig och utvecklar marknadsledarskap Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Spetsföretag : hur man möter kundbehov, positionerer sig och utvecklar marknadsledarskap Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Spetsföretag : hur man möter kundbehov, positionerer sig och utvecklar marknadsledarskap
Spetsföretag : hur man möter kundbehov, positionerer sig och utvecklar marknadsledarskap
Spetsföretag : hur man möter kundbehov, positionerer sig och utvecklar marknadsledarskap
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner