Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Executive Summary : Sociala medier för styrelser   

Executive Summary : Sociala medier för styrelser


Karin Bäcklund Heidi Wold

Häftad. Karin Bäcklund Kommunikation 2016-04-26.
ISBN 9789163900501
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

De flesta företag och organisationer har förstått och anammat digitala kanaler i sin kommunikation. Men den digitala kompetensen har inte ännu letat sig in i styrelserummet. Det är hög tid för det. Utvecklingen i sociala medier har både skapat och driver digitala och analoga beteenden. Dessa beteenden finns i alla målgrupper och påverkar inte enbart företags eller organisationers sätt att kommunicera utan även affären. Även om styrelsens uppgift inte är att engagera sig i det operativa arbetet måste man som styrelseledamot kunna ställa de rätta frågorna, säkerställa resurser och strukturer inom bolaget för att skapa de bästa förutsättningarna för att göra företaget eller organisationen framgångsrik. Med den här boken vill vi hjälpa dig som är verksam i en styrelse till en ökad förståelse för hur de sociala kanalerna fungerar, hur de påverkar medielandskapet och hur de driver beteenden som påverkar din verksamhet. Om författarna: Karin Bäcklund är digital strateg på kommunikationsbyrån Springtime. Hon är även kursledare för Digital kommunikation Online på Berghs School of Communication, sitter med i ledningsgruppen för Nackademins utbildning ?Digital strateg? och är en flitigt anlitad föreläsare inom sociala medier. Författaren har jobbat med digital kommunikation sedan 2006 och sociala medier sedan 2009. Hon har bloggat om sociala medier och digital kommunikation på olika företagsbloggar sedan 2009. Heidi Wold är kommunikationschef Sverige på Scandic Hotels, och har tidigare arbetat som rådgivare och digital specialist på bland annat kommunikationsbyråerna JKLGROUP och MSLGROUP. Heidi har arbetat som kommunikationskonsult sedan 2008 och har föreläst i digital- och kriskommunikation på bland annat Berghs School Of Communication, Stockholms Universitet och Handelshögsskolan i Stockholm



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Executive Summary



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Executive Summary : Sociala medier för styrelser Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Executive Summary : Sociala medier för styrelser Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Executive Summary : Sociala medier för styrelser
Executive Summary : Sociala medier för styrelser
Executive Summary : Sociala medier för styrelser
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner