Förlagets beskrivning
Många barn har av olika orsaker svårt med samspel, lek och sociala koder. Därför behöver förskolan hitta strukturerade arbetssätt för att stötta alla barn i sin lekutveckling. Varje barn har rätt att respekteras för sin lek, att få ingå i olika leksammanhang och att få lämpligt stöd av en klok och varm vuxen när det behövs. Boken du håller i din hand handlar om Speciella lekgrupper, ett arbets sätt för att stötta lek och samspel i förskolan. Den handlar om metoden, värdegrunden och våra erfarenheter. Den riktar sig bland annat till för skole personal som ska jobba med lekgrupper och specialpedagoger som ska utbildas till handledare i Speciella lekgrupper. Anna Löfgren och Maggie Dillner startade Speciella år 2009. Maggie är pedagog och utbildad hand ledare, Anna är administratör i Speciella. Båda har gedigen autismspecifik kompetens och har tidigare skrivit boken Rätt att leka. Speciella utbil dar och handleder kring barn med autism och lek, de senaste åren har de nästan uteslutande arbetat med Speciella lekgrupper
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Speciella lekgrupper
Bokrecensioner » Speciella lekgrupper : Ett arbetssätt för varje barns rätt att leka
|
|
![Speciella lekgrupper : Ett arbetssätt för varje barns rätt att leka](/images/background.gif) |
![Speciella lekgrupper : Ett arbetssätt för varje barns rätt att leka](/images/background.gif) |
|
|
|