Farfars & morfars resa genom livet

Farfars & morfars resa genom livet

Tommy Stark

Häftad. Tommy Stark 2022-03-01.
ISBN 9789152711804

Farfars & Morfars resa genom livet" Hur kan man motivera sig att teckna ner sin egen resa genom livet, i god tid ? Många tänker att vi borde ha ställt fler frågor till våra föräldrar om deras uppväxt och deras liv, medan det var möjligt. Efter att våra barnbarnen en dag då de var här för några år sedan, frågade om vi kunde "leka släktforskning" hände följande: Barnbarnens intensiva frågande om konkreta saker kring deras egna föräldrar och om oss far-och morföräldrar övertygade mig om en sak - att skriva ner berättelsen om min egen resa genom livet, från barndomen, föräldrarna, kärleken, barnen, karriären och livet. Boken vänder sig till barnbarnen när de är vuxna (medelålders) och förstår lite mer om livet. Boken omfattar 264 sidor, och kan förhoppningsvis inspirera också andra att skriva ner sina egna livsberättelser, på det sätt som passar dem. Bokens "röda tråd" är "längtan, förväntan, nyfikenhet och lite envishet". Lycka till ! Tommy Stark Författarpresentation Tommy Stark, är född och uppvuxen i Stockholm, med sin mamma, pappa och lillebror. Han spenderade alla sommarlov i Småland hos farmor, farfar och kusiner, samt även tid i Västergötland hos mormor, morfar och kusiner. Efter gymnasiet arbetade Tommy i två år ombord på Svenska Amerika Liniens fartyg MS Kungsholm och reste över hela världen. Därefter vidtog militärtjänst och studier som ledde fram till en fil.kand.examen. Under den här perioden flyttade han också ihop med sitt livs kärlek Agneta. Dom fick två barn, Johan och Jenny. Tommys karriär innebar arbeten inom sjukvården, bankväsendet, Tetra Pak samt avslutningsvis som egen företagare i fjorton år. Under karriären hade Tommy chefsjobb i drygt trettio år. Idag bor Tommy & Agneta vid en havsvik i Blekinge och njuter av livet

Farfars & morfars resa genom livet

Farfars & morfars resa genom livet Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Farfars & morfars resa genom livet Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.