Förlagets beskrivning
I denna metodhandbok kopplas begreppet hållbar utveckling till verkliga frågor. Syftet är att inspirera och visa möjligheter för arbetet med Agenda 2030 och de globala målen för hållbar utveckling. Hur undervisningen kan gå till i praktiken illustreras med hjälp av fakta, konkreta undervisningsexempel och metoder samt med citat och intervjuer med lärare och experter. Citaten och intervjuerna finns för att väcka intresse kring olika branscher och sektorer och i förlängningen för att väcka lusten att lära mer. Läranas Agenda 2030 är en metodhandbok som förenar expertis med pedagogik och didaktik. En bok för skolan, men även för alla de som arbetar med Agenda 2030. Boken riktar sig till lärare, annan skolpersonal, skolledare, studenter och skolhuvudmän. Den riktar sig även till utbildningsledare och fortbildare inom hållbarhet. Charlotta Granath är lärare, lärarutbildare och författare. Hon genomför det dagliga arbetet i skolan med elever och studenter och har prisats för sitt arbete med demokrati och mänskliga rättigheter och inom pedagogik. Parul Sharma är människorättsjurist, hållbarhetsexpert och författare, flitigt anlitad av skolor och utbildningsaktörer för att fortbilda inom hållbar utveckling
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Lärarnas Agenda 2030
Bokrecensioner » Lärarnas Agenda 2030 - så kan du utbilda om de globala målen
|
|
![Lärarnas Agenda 2030 - så kan du utbilda om de globala målen](/images/background.gif) |
![Lärarnas Agenda 2030 - så kan du utbilda om de globala målen](/images/background.gif) |
|
|
|