Förlagets beskrivning
I förskolans läroplan har uppdraget om hållbar utveckling förstärkts. Hållbar utveckling kan beskrivas ur tre dimensioner: ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. Men vad innebär det egentligen? Sopsortering, tänker nog många, men det finns många fler exempel på hur man kan arbeta med hållbar utveckling i förskolan. Den här boken är skriven av forskare och förskollärare tillsammans. Tanken är att ge läsaren både en teoretisk och praktisk inblick i begreppet hållbar utveckling, och vad det kan innebära för barns lärande i förskolan. Målet med boken är att lyfta fram, synliggöra och diskutera hur hållbarhetsarbetet kan bedrivas i förskolans vardag. Bokens redaktörer är Marie Fridberg och Susanne Thulin, lärarutbildare och forskare med förankring i både förskolläraryrket, barnpedagogisk forskning och i det naturvetenskapliga kunskapsområdet. Båda är verksamma vid förskollärarutbildningen vid Högskolan Kristianstad
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Att arbeta med hållbar utveckling i förskolan
Bokrecensioner » Att arbeta med hållbar utveckling i förskolan
|
|
![Att arbeta med hållbar utveckling i förskolan](/images/background.gif) |
![Att arbeta med hållbar utveckling i förskolan](/images/background.gif) |
|
|
|