Förlagets beskrivning
Den här antologin innehåller artiklar av forskare, verksamma lärare och skolledare som medverkade vid konferensen Symposium 2022 Möjligheter till lärande - andraspråksdidaktik i ett kritiskt perspektiv. Författarna diskuterar såväl elevers möjligheter till lärande som lärares handlingsutrymme. Det kritiska perspektivet berörs i dubbel bemärkelse, dels i fråga om makt, identitet och delaktighet, dels i ett utforskande av undervisning och de förutsättningar som finns. Läs mer Boken vänder sig till lärare, lärarstudenter, skolledare och beslutsfattare med engagemang i att utveckla undervisning och skapa goda förutsättningar för flerspråkiga elever. Om författarna Redaktörer är Kristina Aldén och Mikael Olofsson som båda arbetar på Nationellt centrum för svenska som andraspråk vid Stockholms universitet
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Möjligheter till lärande
Bokrecensioner » Möjligheter till lärande - Andraspråksdidaktik i ett kritiskt perspektiv
|
|
![Möjligheter till lärande - Andraspråksdidaktik i ett kritiskt perspektiv](/images/background.gif) |
![Möjligheter till lärande - Andraspråksdidaktik i ett kritiskt perspektiv](/images/background.gif) |
|
|
|