Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
M3000 Marknadsföring Faktabok   

M3000 Marknadsföring Faktabok


Rolf Jansson Jan-Olof Andersson Anders Pihlsgård Nils Nilsson

Häftad. Liber 2021-09-03.
ISBN 9789147143290
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Marknadsföring har på många vis förändrats och blivit allt mer digital och komplex. Den nya andra upplagan av M3000 Marknadsföring har reviderats för att möta denna föränderliga värld. Marknadsföringsområdet är ett område med hög förändringstakt. Marknadsföring har under de senaste åren blivit allt mer digital, och på många sätt mer komplex. Ett exempel på detta är E-handeln, som förmodligen exploderat och därmed förändrat företagens marknadslogik Läs mer M3000 Marknadsföring speglar dagens marknad, och de teoretiska aspekterna av marknadsföring presenteras på ett strukturerat och smakfullt sätt. Serien har en tydlig koppling till ämnesplanen och de uppgifter som återfinns i övningsboken är märkta efter vilken förmåga som de testar samt efter betygsnivå. Den nya andra upplagan av M3000 Marknadsföring består av följande komponenter: - en faktabok - en övningsbok - kommentarer och lösningar - digitalt övningsmaterial samt - en digital lärarlicens. Innehållet, men framförallt strukturen, i faktaboken är kraftigt förändrat i den andra upplagan. Ett exempel på detta är block 4 "Genomförande" och kapitel 10 och 11. Dessa är omarbetade för att spegla rådande medielandskap. Även kapitlet om kampanjplanering har skrivits om och behandlar nu även digitala medier. Dessutom har strategier som Blue Ocean Strategy och metoden Business Model Canvas lagts till i kapitel 7. Kort och gott så är innehållet i faktaboken både uppdaterat och moderniserat. Faktaboken tar avstamp i marknadsplanen. Därefter beskrivs nuläget och de interna och externa faktorer som påverkar företaget och dess marknadsföring. Efter det beskrivs mål och strategier samt hur företag i praktiken verkar för att uppnå dessa mål och hur de applicerar vald strategi. Slutligen redogör faktaboken för hur marknadsarbetet kan följas upp och utvärderas. Även innehållet i övningsboken har reviderats. Uppgifterna är fortfarande indelade efter förmågor och där eleven får beskriva och redogöra, värdera och analysera samt samtala och diskutera. Som ett komplement till övningsboken återfinns det digitala övningsmaterialet. Detta är självrättande digitala övningsuppgifter där eleven främst får möjlighet att befästa grundläggande kunskaper, exempelvis att träna på för marknadsföringsområdet centrala begrepp. Lösningar och kompletterande kommentarer till många av uppgifterna återfinns i en separat produkt och allt lärarmaterial, som bedömningsstöd, presentationsmaterial, didaktiska tips och förslag på examinationsuppgifter, återfinns i en digital lärarlicens. Om författarna Rolf Jansson är tidigare vd och koncernchef för management- och kommunikationskonsultbolaget Cordovan Group och har även skrivit E3000 Företagsekonomi 1 och 2. Jan-Olof Andersson är en erfaren läromedelsförfattare, med en lång erfarenhet som utbildare och konsult. Även Jan-Olof har skrivit E3000 Företagsekonomi 1 och 2. Anders Pihlsgård är en erfaren läromedelsförfattare och tillika utbildad gymnasielärare. Anders har även verkat i privat sektor och har bland annat skrivit Libers nya juridikserie. Nils Nilsson är lektor vid Linnéuniversitetet. Nils har ett långt förflutet i näringslivet och har även skrivit läromedel både för universitet/högskola och gymnasiet



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

M3000 Marknadsföring Faktabok



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







M3000 Marknadsföring Faktabok Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

M3000 Marknadsföring Faktabok Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » M3000 Marknadsföring Faktabok
M3000 Marknadsföring Faktabok
M3000 Marknadsföring Faktabok
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner