Förlagets beskrivning
Den här boken ger en introduktion till multimodal analys av klassrumsinteraktion, och vägledning i socialsemiotik respektive etnometodologisk samtalsanalys. De två utgångspunkterna kan antas för att studera interaktion och skapa underlag för analys och tolkning av fenomen som undervisning, lärande och bedömning samt sociala relationer (fenomen som uppmärksammas inom UVK-kurser). Läs mer Boken redogör för forskningsprocessens olika steg såsom problemformulering, metoder för datainsamling och analys och erbjuder särskilt verktyg för att genomföra praktiknära studier på vetenskaplig grund. I boken presenteras hur två skilda teoretiska och metodologiska utgångspunkter resulterar i olika undersökningsbara frågor, begreppsanvändning och analysmodeller för studier av interaktion. Här uppmärksammas vikten av ett multimodalt perspektiv på interaktion då språkliga, kroppsliga och materiella aspekter får betydelser för analys och tolkning av olika fenomen. Om författarna Eva Insulander är fil. dr och docent i pedagogik, samt universitetslektor vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Stockholms universitet. Ali Reza Majlesi är fil. dr och universitetslektor vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Stockholms universitet. Maria Rydell är fil. dr och biträdande lektor i svenska som andraspråk vid Institutionen för svenska och flerspråkighet vid Stockholms universitet. Eva Svärdemo Åberg är fil. dr och universitetslektor i pedagogik vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Stockholms universitet
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Multimodal analys av klassrumsinteraktion
Bokrecensioner » Multimodal analys av klassrumsinteraktion
|
|
![Multimodal analys av klassrumsinteraktion](/images/background.gif) |
![Multimodal analys av klassrumsinteraktion](/images/background.gif) |
|
|
|